22/3/18

Ρυθμιστικά «ΟΚ» για EuroAsia Interconnector

Στην Αθήνα η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ) της Ελλάδας, δημοσιοποίησε χθες την έγκριση της συμφωνίας της με τη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας Κύπρου (ΡΑΕΚ) για τον διασυνοριακό επιμερισμό κόστους για την υλοποίηση του EuroAsia Interconnector.
Όπως αναφέρεται, ορίστηκε ως ανώτατο αποδεκτό κόστος τα €700 εκατ.  ±10% για τη διασύνδεση Κρήτη-Αττική και το €1,5 δισ. €±5% για τη διασύνδεση Κύπρος-Κρήτη, υπό την προϋπόθεση ότι το τμήμα του αγωγού από την Κύπρο μέχρι την Κρήτη, θα χρηματοδοτηθεί από την Ευρωπαϊκή Ένωση σε ποσοστό 50%.
Δηλαδή συνολικά το μέγιστο κόστος του αγωγού από την Κοφίνου στην Κύπρο μέχρι την αττική στην ηπειρωτική Ελλάδα, υπολογίζεται σε €2,2 δισ. εκ των οποίων αναμένεται ότι η Ε.Ε. θα χρηματοδοτήσει με περίπου €600 εκατ.
Με αυτό το μέγιστο κόστος, εξυπηρετείται το εθνικό συμφέρον σε σχέση με την Ελλάδα, σύμφωνα με την εκεί Ρυθμιστική Αρχή.
Για την ηλεκτρική σύνδεση Κύπρου – Κρήτης, η Κυπριακή Δημοκρατία θα επωμιστεί το 63% του κόστους υλοποίησης του έργου και η Ελληνική Δημοκρατία το 37%, υπό την προϋπόθεση ότι το έργο θα επιχορηγηθεί κατά 50% από πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Για το τμήμα του καλωδίου από Κρήτη μέχρι Αττική, θα επωμιστεί αποκλειστικά η Ελλάδα τα επενδυτικά και λειτουργικά κόστη που σχετίζονται με την υλοποίηση του έργου. Ως τελευταία ημερομηνία για ολοκλήρωση του τμήματος Κρήτης-Αττικής προβλέφθηκε το έτος 2024, ενώ το εσωτερικό τμήμα του αγωγού, από Κρήτη μέχρι Πελοπόννησο (από εκεί θα προχωρήσει η σύνδεση προς Αττική) το χρονοδιάγραμμα προβλέπει ολοκλήρωση του το 2020. Ωστόσο αναμένεται ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν πριν τις τελευταίες ημερομηνίες που προβλέπουν τα χρονοδιαγράμματα.
Το σχέδιο EuroAsia Interconnector προβλέπει τη σύνδεση Ισραήλ, Κύπρου, Κρήτης και ηπειρωτικής Ελλάδας, ικανότητας 2000 μεγαβάτ. Το καλώδιο από Ισραήλ προς Κύπρο θα έχει μήκος 310 χιλιομέτρων, από την Κύπρο μέχρι την Κρήτη το μήκος του καλωδίου θα είναι 880 χιλιόμετρα και από την Κρήτη προς την Αττική ακόμα 310 χιλιόμετρα.
Το τμήμα Κύπρου-Κρήτης αναμένεται να αρχίσει να κατασκευάζεται το φθινόπωρο και να ολοκληρωθεί εντός του 2022. 
  Πέτρος Θεοχαρίδης   
Φιλελεύθερος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Υφίσταται μετριασμός των σχολίων.

- Παρακαλούμε στα σχόλια σας να χρησιμοποιείτε ένα όνομα ή ψευδώνυμο ( Σχόλια από Unknown θα διαγράφονται ).
- Παρακαλούμε να μη χρησιμοποιείτε κεφαλαία γράμματα στη σύνταξη των σχολίων σας.